10-11 MAY 2012
Venice
def content

Christian Hernandez

Christian Hernandez

Eng / Christian Hernandez Gallardo is the Director of Platform Partnerships for Europe, Middle East and Africa at Facebook, where he engages with entrepreneurs, developers and innovative companies to jointly build a new social web. Since joining Facebook in 2009, Christian and his team have worked with leading media, gaming mobile and e-commerce companies to help make large companies social and social companies large.

Prior to Facebook, Christian was Google’s Head of New Markets and led its commercial expansion into Central and Eastern Europe. Previously, as Head of Distribution Partnerships, he was involved in the incubation and commercialization of a series of products, including mobile search and mobile ads, Android and the Chrome browser. Christian has also worked at Microsoft where he was the Global Marketing Manager for the first generation of branded Windows Mobile smartphones. He started his career in technology as a Product Manager for MicroStrategy, a software start-up he joined prior to its 1998 IPO.

Christian holds a degree in Economics from Duke University and an MBA from The Wharton School. He currently serves on the Board of Directors of the Wharton Alumni Association, the Board of Advisors at Seedcamp and is an investor and advisor to a number of technology start-ups. Born in El Salvador and having grown up across Latin America, the US and Europe, Christian now resides in London with his wife and two children.

 

Ita / Christian Hernandez Gallardo è direttore di Platform Partnerships di Facebook per l’Europa, il Medio Oriente e l’Africa, dove mantiene un dialogo costante con imprenditori, sviluppatori e imprese innovatrici, per costruire insieme un nuovo social web. Da quando è entrato in Facebook nel 2009, Christian insieme alla sua squadra ha lavorato con i media emergenti, il gaming mobile e le compagnie di e-commerce per avvicinare al sociale le grandi compagnie e incentivare la crescita delle imprese sociali.

Prima di Facebook, Christian era il responsabile per i Nuovi Mercati di Google, di cui guidò l’espansione commerciale in Europa Centrale ed Orientale. Precedentemente, come direttore della Distribution Partnerships, si è occupato di incubazione e commercializzazione di una serie di prodotti, inclusi mobile search e mobile ads, Android e il browser Chrome. Christian ha inoltre lavorato in Microsoft dove è stato Global Marketing Manager per la prima generazione di smartphone Windows Mobile. Christian aveva cominciato la propria carriera nell’ambito della tecnologia come Product Manager per una start-up software, MicroStrategy, prima che le azioni della stessa fossero proposte per l’offerta pubblica nel 1998.

Christian ha conseguito una laurea in Economia presso la Duke University e un MBA presso la Wharton School, University of Pennsylvania. Attualmente fa parte del consiglio di amministrazione dell’Associazione Wharton Alumni, del Comitato Consultivo di Seedcamp ed è un investitore e consulente per un gran numero di start-up tecnologiche.
Nato in El Salvador, cresciuto tra America Latina, Stati Uniti ed Europa, Christian risiede ora a Londra con sua moglie e due figli.