MARCH 2012
Milan
def start-up boot camp

Nihal Mehta

Eng / With over 12 years experience in innovating marketing technologies through several successful startups to date, Nihal Mehta, is a noted expert in the emerging adoption of mobile technologies for media properties and consumer brands. Named a top 10 NYC ‘game changer’ in the 2010 New York Enterprise Report, one of twenty RCR Wireless News ‘mobile movers and shakers’ in 2008, a BusinessWeek ‘M-Commerce Baron’ in 2006 and named one of AdAge’s ‘top 20 marketers in their 20s’ in 2005, Nihal is currently CEO and co-founder of LocalResponse, Inc. which helps marketers respond to “check-ins”. Prior to LocalResponse, (which pivoted from buzzd, a leading real-time city guide), Nihal founded ipsh!, one of the first full-service mobile marketing agencies in 2001, which he sold to Omnicom (NYSE: OMC) in 2005. Nihal is also a Founding General Partner at the world’s first venture fund focused on mobile startups, ENIAC ventures, and is an active angel investor including investments/advisories in Admob (sold to Google), Greystripe (sold to Valueclick), Movoxx (sold to Adenyo). Nihal graduated from the University of Pennsylvania with a BA in Philosophy and a BSE in Computer Science.

 

Ita / Nihal Mehta ha più di 12 anni di esperienza nell’innovazione del marketing, sviluppata attraverso molteplici startups di successo ed è considerato un esperto nell’adozione delle tecnologie mobile per media e brands.
E’ stato inserito nella top 10 dei game changer di New York del New York Enterprise Report 2010, ed è considerato uno dei venti mobile movers and shakers da RCR Wireless News nel 2008. Business Week si è riferita a lui come “M-Commerce Baron” nel 2006 e nel 2005 AdAge l’ha inserito nella sua top 20 marketers in their 20s.
Nihal è attualmente CEO e co-fondatore di LocaResponse, Inc., che aiuta i marketers a gestire i “check-ins”.
Prima dell’esperienza con LocalResponse (legata a buzzd, una city guide in tempo reale), nel 2001 Nihal ha fondato ipsh!, una delle prime agenzie di mobile marketing che poi ha venduto a Omnicom (NYSE: OMC) nel 2005.
Nihal è anche Socio Fondatore di ENIAC ventures, primo venture fund nel mondo a occuparsi prevalentemente di mobile startups, ed è un angel investor molto attivo: ha investito e prestato consulenza ad Admob (venduto poi a Google), Greystripe (venduto a Valueclick), Movoxx (venduto ad Adenyo).
Nihal ha conseguito un BA in Filosofia e un BSE in Informatica presso l’Università della Pennsylvania.